tisdag 26 juni 2012

Vi kör en PIF

En PIF!! Världens roligaste grej, nåja en av dem i alla fall. Kommer ni ihåg? Pay It Forward? Filmen med ett vänligt budskap och som spred sig till bloggvärlden? Visst har det varit väldigt lite sådana där PIFs nuförtiden? Vi kör här och nu: alla  kommentarer på detta inlägg  föräras en vänlig tanke. Är det så att du aldrig innan kommenterat  på min blogg får de tre första en  PIF-gåva. Vad det blir? Ingen aning än så länge....Eftersom jag ändå ska vara hemma imorgon, upptagen med att vänta på sotaren, så har jag ju tid att fundera ut PIFs, menar jag. Som sagt, alla får en vänlig tanke och de nya som kommenterar får PIFgåva.
Edit: två platser kvar!
Edit nr 2: en plats kvar

5 kommentarer:

Blenda sa...

Hej!
Hoppas din sotare är lika snygg som vår! Eller ja, han kanske inte är supersnygg, men vilken blick han har... Vid ett tillfälle hade både jag och grannfrun besök av sotarn (hehe), och efteråt möttes vi utanför och båda bara "Guuuuud vad snygg han var!!!" :-)

För övrigt håller jag med om att pay it forward är en fantastiskt fin grej!

Ha det gott/Blenda

vonnaponna sa...

Vilken bra idé med pif. Det är alldeles för lite sånt i världen. Här i Småland där jag bor har jag inte sett någon snygg sotare, Men vi har en räddningschef som inte går av för hackor.
Ha det gott önskar vonnaponna

Sunna sa...

wow så spännande, såna här grejer är alltid kul

Toffs sa...

Pif! Vilken fin idé! Och vad kul att titta in på din kreativa sida!

Margita sa...

Jag såg filmen och den var underbar läser din blogg och ibland gör jag ett inlägg jag fick ett par pyttesmå pannlappar av dig vid ett annat tillfälle när du hade en kul grej